Svatba

Svatba

Mnoho lidí se do manželského svazku žene, jiní naopak tvrdí, že spokojeného a láskyplného vztahu lze dosáhnout i bez něj. Pojďme se podívat, co na to říká Kabala.

V každé společnosti se sňatek odehrává prostřednictvím pečlivě prováděného obřadu. Dokonce i civilní sňatky vyžadují pronesení určitých řečí a složení určitých slibů. Tyto obřady a sliby sloužily lidstvu od počátku lidských dějin, přesto je stále větší počet mladých lidí dnes zavrhuje. Obvykle prohlašují: „Milujeme se, tak proč bychom to dokazovali nějakým kusem papíru?“

Odpověď je jednoduchá:
Rituály, pravidla a nařízení jsou tím, co dělá z manželství instituci, a jejich opuštění podporuje naprostou neúctu k posvátnosti svazku mezi mužem a ženou. Bez středové síly (centrálního sloupce) této posvátnosti se ZKRAT stává téměř nevyhnutelným. Tento zkrat poškozuje mnohem více než jen dotyčné manželství. Ve skutečnosti způsobuje spoušť ve vesmíru jako celku, protože se stává primárním zdrojem negativity.

Rozbíjení skleničky

Asi každý z nás zná onu svatební tradici rozbíjení talířů a následného zametání jejich střepů. Co se ale přesně za tím skrývá? Co je toho pointou?

Během kabalistické svatby rozbije ženich sklenici. Tato sklenice představuje manželství a připomíná nám, abychom byli k sobě navzájem hodní a vzájemně si neubližovali. V této chvíli si uvědomujeme, že během manželství nastanou chvíle, kdy můžeme svým jednáním nebo slovy náš vztah poškodit. Uvědomujeme si, že pokud se naše manželství rozpadne na tisíce kousíčků (stejně jako ona sklenička), už se nikdy nedá znovu dohromady.

Výměna prstenů

Je běžně známo, že během obřadu je nejdříve muž povinen předat své nevěstě snubní prsten, na jehož základě se stane jeho legální manželkou. Bible však uvádí jednu příležitost, kdy je tradiční pořadí obřadu obráceno. Je-li ženich duchovně vyspělým člověkem (mužem velkých zásluh a oddanosti studiu spirituality), může mu nevěsta dát snubní prsten dříve, než on jí.

Přijímání, které je prováděno pouze za účelem dávání, představuje absolutní a úplné dávání. Mudrcové tedy v tomto případě považují ženicha za více dávajícího, když prsten PŘÍJÍMÁ, než kdyby ho měl dát.

Rovněž dochází k ekvivalentnímu zesílení v přenosu duchovní energie, protože svým aktem dávání nevěsta přijímá mnohem více, než by přijala, kdyby prsten dostala od ženicha.

7 dnů po svatbě

První Šabat bezprostředně po svatbě nabízí novomanželům velkou příležitost. Prvních 7 DNÍ po svatbě totiž dochází k BUDOVÁNÍ NÁDOBY čerstvě sezdaného páru. První Šabat (sobota) po svatbě naplňuje Nádobu onoho páru veškerou potenciální duchovní energií, požehnáním a Světlem, které mohou oba přijímat po celý jejich společný život.

Stejně jako semínko jablka obsahuje uvnitř celý strom, který v budoucnu vyroste, Světlo přijaté o prvním manželském Šabatu obsahuje veškeré Světlo nezbytné pro společné budování láskyplného, naplňujícího a transformačního života. Jinými slovy, o tomto Šabatu jim bude dán celý strom, který bude představovat společný manželský život páru.

První svatební Šabat je znám jako Šabat ženicha. V tomto konkrétním případě se slovo ženich (hebrejsky Chatan) nevztahuje na manžela, ale spíše odkazuje na určitý druh duchovní energie.

Sheva Brachot

Po dobu 7 dnů po svatbě se opakuje 7 požehnání (Sheva Brachot). Pokud se jedná o druhou svatbu, požehnání jsou opakována pouze po dobu 3 dnů.