Co se děje po naší smrti?

Co se děje po naší smrti?

Co po sobě po své smrti zanecháme, kromě náhrobku, který nese naše jméno? Po našem odchodu nemusí být nikdo, kdo si nás bude pamatovat (ať už hned nebo až za sto let). Každý z nás by se tedy měl snažit zanechat po sobě alespoň jednoho dalšího člověka, kterému jsme vlivem naší přítomnosti změnili život. Tohle je to, co skutečně znamená ZANECHAT NĚCO PO SOBĚ.

„Přišel jsi na tento svět nahý a nahý ho i opustíš. To, co zbyde,
je dobro, které jsi vykonal.“

(Rav Berg)

Mezi smrtí a pohřbem

Dokud tělo zůstane nepohřbené, duše trpí bolestí a na těle spočívá nečistý duch. Tělo by proto nemělo být uchováváno přes noc samo, protože v noci se nečistý duch šíří po zemi a hledá tělo bez duše, které by poskvrnilo.

Naše vlasy a nehty rostou ještě tři dny po naší smrti.

V době mezi smrtí a pohřbem NENÍ naše duše chráněna! Doporučuje se, aby někdo (nemusíš to být přímo ty) zůstal s mrtvým tělem a nepřetržitě četl/skenoval písně krále Davida (příbuzní se mohou mezi sebou střídat), dokud nedojde k pohřbu zemřelého. Dalším způsobem, jak pomoct duši se pozvednout, je modlitba Kadiš.

Tato kadišská modlitba by měla být vyslovována také v období prvních 11 měsíců po pohřbu. Pokaždé, když je tato modlitba vyslovena, znamená to, že duše je zbavena 90 minut očištění od negativity (nebo je alespoň snížen žár, který na duši působí).

Dalším nástrojem, který pomáhá povznést duši mrtvého, je navštívit místo odpočinku a zapálit svíčku v den jejího pozvednutí – v den úmrtí člověka (svíčka je mostem mezi fyzičnem a metafyzičnem).

Dalším nástrojem je skenování Zoharu, obzvláště dvou sekcí: Chayei Sara (152-214) a Vayechi.

Dalším nástrojem, který pomáhá pozvednout duši, je tzedaka (poskytnutí peněz, času nebo emoční podpory potřebným).

Všechny tyto věci (a mnoho dalších) vkládají na duchovní bankovní účet duše kredit, který:

1/ umožňuje duši se povznést
2/ pomáhá duši s námi komunikovat

Nic na světě není tak těžké jako odchod duše z těla
v době smrti, když se mají oddělit.

(Zohar)

Duše opouští tělo

Obvykle duši trvá 7 dní, než opustí tělo (mluvíme o nejnižší úrovni vědomí člověka zvané Neshama). Během této doby má člověk pocit jako by byl stále naživu (nechápe, proč všichni na jeho pohřbu brečí). 30 dní po smrti je povznesen další aspekt duše (Ruach). Po zhruba 11 měsících je povznesena poslední část duše (Nefesh).

Než je tělo úplně rozloženo (dokud se nerozloží poslední nepatrný zbytek)
duše nemůže vystoupit na své místo v ráji.
(Zohar)

30 dnů po smrti

Podle kabalistů třicátý den poté, co člověk opustí tento svět, dosáhne jeho duše završení první fáze své cesty povznesení. Je to neuvěřitelně mocná doba na to, abychom se znovu spojili s podstatou této duše.

Cesta tunelem

Každý člověk prochází tunelem. Tunel je zapečetěný, abychom neprošli. Pokud projdeme, už se nevrátíme. Když procházíme tunelem, vidíme silné Světlo, kterým je Schechina (ženský aspekt Stvořitele).

Setkání s příbuznými

Poté, co daná osoba zemře, setká se se svými příbuznými, kteří mu ukážou, kam půjde na očistu. Pokud se jedná o vysoce duchovně vyspělého člověka, příbuzní jsou velmi rádi, že ho vidí a vítají ho s o to větším nadšením.

Nebeský soud

Kabala učí, že každý z nás se po své smrti objeví před Nebeským soudem. Tento soud však nelze srovnávat s tím, jak ho známe z našeho fyzického světa. Nebudeme trestáni (jak je na Zemi běžné), ale spíše nám bude ukázána skutečná velikost našich duší.

Pravdou je, že pro některé lidi to bude bolestivá zkušenost. Uvidí totiž svůj velký duchovní POTENCIÁL, který měli, a uvědomí si, jak tento úžasný dar PROMARNILI. Podívají se zpět a budou si myslet: „Tak velký poklad jsem měl celou dobu u sebe a nevyužil jsem ho naplno!“

U Nebeského soudu čeká na člověka 7 těžkých zkoušek:

1. První (velkou) zkouškou je zkouška smrti (když duše opustí tělo).

2. Druhou je, když před ním pochodují jeho činy a slova a hlásají jeho hodnotu. Stojí před Stvořitelem a odpovídá na tyto otázky:

Prováděl jsi své obchodní transakce s jistotou?

• Zapojil ses do výchovy rodiny?

• Očekával jsi toužebně vykoupení?

• Vyčlenil sis pevné časy pro studium moudrosti (Kabaly)?

Ponořil ses do moudrosti (a nebral ji jen doslova)?

• Když ses naučil moudrosti, naučil ses ji hluboce?

Pokud je odpověď na jednu z otázek „NE“, osoba projde procesem známým jako Chibut Hakever (bití v hrobě). Jedná se o anděly, kteří přijdou s ohnivými tyčemi, aby pomohli duši oddělit se od těla. K tomu (Chibut Hakever) však nedochází, když člověk zemře po pátečním poledni, což znamená těsně před Šabatem nebo před jiným oknem v čase. Tato doba smrti ukazuje, že daná osoba tento druh pomoci nepotřebuje.

3. Třetí zkouškou je, když vstoupí do hrobu.

4. Čtvrtou zkouškou je zkouška hrobu.

5. Pátou je zkouška červů, kteří ho jedí (netýká se duchovně vyspělých duší!).

6. Šestou je zkouška Gehenom.

7. Sedmou je zkouška duše, která se potuluje po světě bez místa odpočinku, dokud nejsou její skutky zdokonaleny a očištěny.

Očistec

Každá duše prochází očistcem. Též se mu říká „Peklo“ nebo „Gehenom“ (více v dalším článku). Výjimku mají pouze duchovně vyspělé duše, které jdou přímo do Vyšších Světů (jejich duše je tam vystřelena jako raketa). Občas se ale tato vyspělá duše může rozhodnout přece jen do Pekla jít, a to především z toho důvodu, aby pomohla k pozvednutí jiných duší.

Rajská zahrada

Po smrti (a očistci) se duše vrací do Rajské zahrady a tam dělá některá důležitá rozhodnutí ohledně své budoucnosti. Některé duše se mohou rozhodnout pro návrat do světa (na Zem), aby dosáhly své duchovní nápravy. Některé se mohou rozhodnout zůstat a podstoupit další tresty a očištění, některé mohou uvíznout mezi světy a některé mají právo vstoupit do Ráje (nemusejí se znovu inkarnovat).